MA

MA
MA

tisdag 31 maj 2016

It´s for real now

Ett tufft år med oändliga timmar med inpräntande av bl.a. inre medicin, anestesiologi och kirurgi är över. Idag hade vi sista föreläsningen men vi väntar fortfarande på ett tentresultat. Men vad skulle nu inte även den tenten vara godkänd - håller tummarna. Jag kan inte riktigt fatta att jag fick hämta min namnskylt idag och klistra dit mina flaggor. Jag blev ju nyss antagen känns det som! Paniken över att jag i augusti ska börja klinikåret, och spendera mina dagar på universitetets djursjukhus varje dag precis som på ett riktigt jobb, är inte så liten.

En jättevarm sista dag har vi haft och kroppen sa tydligen att jag är utmattad, släppte allt och somnade utan att jag hade tänkt mig det. Jag vaknade kl.21. Nu blir det svårt att somna i natt. 

Nu ska jag lugna ner mej lite, det är ändå 2,5 månader tills äventyret börjar så jag hinner förebereda mig mentalt länge ännu. Neej, vad är det jag säger, tiden går alltför fort (som alla hört tusen gånger) och jag kommer knappt hinna blinka förrän jag står där och gör mitt första ingrepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar